24 Aralık 2010 Cuma

Ayaklara Kar Yağıyor

Bugün ayaklara odaklandım sanırım..  Kış kendini epey hissetirmeye başladı artık. Kendime yeni bir çizme almaya karar verdim, tabii bunun için önce bütün markaları ve mağazaları dolaşmam ve ondan sonra karar vermem gerekiyor. Aksi halde, aldıktan sonra daha güzel, daha uygununu görürsem içim gidiyor ;) Mağaza mağaza dolaşırken en çok dikkatimi çeken, günlük hayatta da insanların ayaklarında gördüğüm “kar botları”.. Evet adı bu, ama artık kışın her anında giyilebiliyor, kar yağması şart değil. Fiyatları da bunu destekliyor aslında, sadece kar yağdığında giymek için biraz pahalılar..


Hepsi birbirinden şirin ve rengarenkler.. İnsanın aklı kalıyor doğrusu.. Hatta düz ayakkabı tercih etmeyenler için topukluları bile mevcut..


Kar Botu – Snowjoggers nerden çıkmış peki?

Snowjoggers botların tasarımcısı, eski bir model olan Danimarkalı Eik Braun Ottosen.. Hikâyesi de tam bir girişimcilik örneği. Üniversitede işletme okurken bir yandan da Milano, Paris, Londra arasında mekik dokuyarak modellik kariyerini sürdüren Ottosen, modanın iş tarafını da çok sevmeye başlamış. Hatta kendi markasını kurmuş ve yine kendi tasarladığı espadril işinde çok başarılı olmuş. Ama espadrillerin mevsim koşulları nedeniyle Danimarka'da uzun süreler boyunca giyilmesi mümkün olmayınca yeni birşeyler yapmaya karar vermiş.

Kendi anlatımıyla kar botunun doğuşu şöyle; “ Kış yaklaşıp da havalar soğuyunca, espadrilleri daha fazla satamayacağımı fark ettim. Mevsimsel sıkıntısı olmayan yeni bir fikir bulmalıydım. O sırada Grönland'da geçen çocukluğuma ait fotoğraflara denk geldim. Daha doğrusu karıştırmaya başladım çünkü ben genelde eski şeylerden ilham alırım. Derken bir karede, çocukken karda giydiğim, büyük ve kaba botları gördüm. Bunlar o zamanlar sadece çocuklar için yapılıyordu ve herhalde 20 yılı aşkın süredir bir benzeri daha karşıma çıkmamıştı. Çok etkilendim onlardan. Çünkü benim için zaten ürünlerin verdiği duygu önemli.” Bunun üzerine kendi çeşitli çizimler yaparak üretici firma aramaya başlamış. O zaman adı olmayan snowjoggers’ların hit olacağına emin olduğundan bu işe büyük yatırım yapmış ve bugün karşılğını fazlasıyla almış durumda. Tüm dünyada hızla yayılan kar botları, ünlülerin de vazgeçilmezlerinden..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)