25 Şubat 2011 Cuma

Oscar'a Aday Filmler - 2

Aynı başlıktan, kaldığım yerden devam etmek istedim. İzlediğim 3 film hakkında olacak yorumlarım.. Bunlardan ilki daha önce izlemiş olduğum ama geçen yazımda malesef unuttuğum bir film olan Toy Story 3, daha sonra The Fighter ve The King's Speech var sırada..

Toy Story 3

Çok çok keyifli bir film :) Bütün seriyi çok sevdim ben aslında, kesinlikle devamı çekilsin derim..
Kısaca konusundan bahsedecek olursam; Andy büyür ve üniversiteye gitme zamanı gelir. Oyuncaklar buna hem sevinir hem de çok üzülür. Kendilerine ne olacağını bilemezler ve fikir ayrılıklarına düşerler.. Andy Woody haricindeki oyuncaklarını tavan arasına koymak üzere poşete koyar, ancak bir karışıklık olur ve poşet çöpe gider.. Kendilerinin çöpe atıldığına inanan oyuncaklar çareyi Sunnyside adında bir kreşe gitmede bulur ve macera tam anlamıyla burada başlar.. Kreşin öncelikle güzel yüzünü gören oyuncakları can sıkıcı tecrübeler beklemektedir. Sanırım tüm filmi anlatmaya başladım, en iyisi burada keseyim ;)
Film gerçekten çok keyifli, kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim. Hele sonundaki müzik ve Buzz'un dans gösterisi harika, bu bölümü defalarca izledik diyebilirim :) Bu seride favorimiz 3 gözlü yeşil şeyler, harikalar.. Almak için Disneyland'da aradık oyuncaklarından ama malesef yoktu. 3.filmde kendilerine önemli görevler düşmüş, umarım bu sayede oyuncaklarından da yaparlar..
Gelelim filmin Oscar'la olan bağlantısına; en iyi animasyon filmi ödülü almasına kesin gözüyle bakıyorum ben..

Filmin aday olduğu dallar şöyle;
- En iyi film
- En iyi animasyon
- En iyi uyarlama senaryo
- En iyi orjinal müzik
- En iyi ses kurgusu

The Fighter


Öncelikle çok başarılı bulmadığımı belirteyim. Filmin konusundan genel olarak bahsedecek olursam, boks ile uğraşan 2 kardeş, bunların menajerliğini yapan bir anne ve bir sürü kızkardeş var. Ailenin göz bebeği olan abi Dickie (Christian Bale) zamanında başarılı bir boksörken uyuşturucuya saplanmış ve boş bir hayat sürüyor. Kardeşi olan Micky ise boksa devam ediyor, küçük maçlardan para kazanmaya çalışıyor. Ancak abisi ve annesinin kendisi için hazırladığ karşılaşmalardan birinde kilosunun çok üzerinde bir sporcu ile dövüşmek zorunda bırakılıyor. Micky için kırılma noktası olan bu maç, kendine ve ailesine olan güvenini zedeliyor. Sevgilisinin de desteği ile ailesinden kopup tek başına bir mücadele içerisine giriyor. Abisi uzaktan da olsa kardeşine destek olmaya çalışır ve bu sayede Micky başarıyı yakalar..
Bence vasat bir filmdi. Takdir ettiğim şey, Christian Bale in film için bu kadar zayıflamış ve kendini tamamen değiştirmiş olması. Gerçi daha önce Makinist filminde de aynı başarıyı göstermişti. Bu bağlamda belki, en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülünü alabilir, ama çok emin değilim.. Bir de şuana kadar izlediklerimiz arasında görebildiğim en iyi yardımcı kadın oyuncu bu filmde anne rolünde olan Melissa Leo idi. Belki bir ödül de o alabilir..

Filmin aday olduğu başlıklar;
- En iyi film
- En iyi yönetmen
- En iyi yardımcı erkek oyuncu
- En iyi yardımcı kadın oyuncu - anne
- En iyi yardımcı kadın oyuncu - sevgili
- En iyi orjinal senaryo
- En iyi kurgu

The King's Speech

Dün akşam ancak izleme fırsatı bulabildim bu filmi. Bazı olumsuz yorumların aksine ben çok beğendim.. Birçok alanda ödül alabilir bence. Genel bir bilgi vermem gerekirse; film azim ve cesaret üzerine kurulu. Kral dahi olsa sonuçta hepimiz insanız ve kusurlarımız olabilir, önemli olan üstesinden gelebilmek için gösterilecek çaba ve hiç yılmamak. Bu açıdan film bana doyurucu geldi, başrol oyuncusunu çok takdir ettim. Sanırım kekeme rolünü oynamak sandığımızdan çok zor bir iştir. Konuya çok detay olarak değinmeyeceğim, izlemenizi tavsiye ederim.
Film 12 dalda Oscar'a aday.. En iyi film, en iyi dekor, kostüm ve en iyi erkek oyuncu ödüllerini alma ihtimalini yüksek görüyorum.

- En iyi film
- En iyi yönetmen
- En iyi erkek oyuncu
- En iyi yardımcı erkek oyuncu
- En iyi yardımcı kadın oyuncu
- En iyi sanat yönetmeni
- En iyi sinematografi
- En iyi görüntü yönetmeni
- En iyi ses miksajı
- En iyi kostüm
- En iyi özgün senaryo
- En iyi kurgu

Bugünlük bu kadar.. Çok az bir vakit kaldı, umarım 1-2 film daha izlemeyi başarabilirim Oscar'a kadar ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)