11 Mayıs 2011 Çarşamba

Ayakkabı Tercihine Göre Kişilik Analizi

Bugünlerde rahat, ayağıma vurmayacak babet arayışındayım. Malum mevsim olarak havaların ısınmasını bekliyorum, hala soğuk olsa da bir gün güneş açacak umudum var.. Yaz gelmeden hazırlıkları başladı tabii, ama en önemlisi ve malesef zor olanı ayakkabı bulmak benim için. Rahatıma düşkünüm, düz ayakkabılar tercihim, topukluları da çok severim ama günlük olarak pek kullanamam.. Dolgu topuklar yeni favorim, yüksek alacaksam dolgu topuk giyeyim de garantiye alayım kendimi diye düşünüyorum :) Tam da konuyla ilgili araştırma yaparken enteresan tespitlere rastgeldim ve sizinle de paylaşmak istedim..

Kadınları ayakkabı tercihlerine göre sınıflandırmışlar. Tabi kesin çizgiler çekmek mümkün değil karakter analizlerinde ama genel hatlarıyla bakın neler demiş fransız psikologlar :

Yüksek ve Sivri Topuklar

Yüksek topuklu ayakkabılar, rekabete, gösterişe ve dişiliğini göstermeye eğilimi olan kadınlar tarafından tercih ediliyormuş..

Sivri topuklu ayakkabılar genellikle özgüveni yüksek ve enerji dolu kadınlar tarafından giyiliyor. Bu kişiler çekicilik, kolay fark edilme ve kadınsılığa önem veriyormuşş..
(Resimdeki ayakkabıları bugün markafonide gördüm ve çok beğendim ama giyebileceğimden emin değilim ne yazıkki :-P)

Alçak ve Yüksek Dolgu Topuklar

Alçak dolgu topuk tercih eden kadınlar doğaları gereği rahat, yumuşak ve değişken olarak tanımlanıyor. Bu kadınlar iş birliğine sıcak bakan ve konuşmaktan zevk alan kişiler olarak tarif ediliyor. Tıpkı ben ;)

Yüksek dolgu topuk tercih edenler ise psikologlara göre, kesinlikle güvenilir, katı ve görüşünü savunacak cinsten kişiler. Aynı zamanda zor zamanlarda da tahmin edilemez bir tavırları oluyormuş.


 Platform Topuklar

Pratik ve ve romantik kadınların tercihi ise platform topuklardan yanaymış. Psikologlar bu kadınların oldukları gibi davranmaktan çekinmediğini belirtiyor.

Kısa Topuklar

Erkek ayakkabılarına benzeyen kısa topuklu ayakkabıları tercih eden kadınların genellikle ne istediğini bilen kadınlar olduğu tespit edilmiş psikologlarca. Ancak depresyona girme eğilimi diğer kadınlara oranla daha fazlaymış..  Oxford ayakkabılar da bu sene çok moda aslında ;)
Spor Ayakkabı Modelleri

Spor ayakkabı modellerinden vazgeçemeyen kadınlar, rahatlarına düşkün, dürüst ve iletişim yönü kuvvetli kadınlarmış. Ancak bu kadınlar da genellikle muhafazakar ve değişime kapalı kişiler olarak tanımlanıyor.

Bu sınıflandırmaya göre ben neredeyim bilemedim.. Yüksek topuk beğenir, rahat ve dolgu topuklu ayakkabı giyerim. Spor ayakkabı da favorim.. Ortaya karışık gibi bir durum var yani bende, tam ikizler burcuyum ;)

5 yorum:

  1. Tabi yüksek topuklar :) Ayakkabılarımın %2 si topuksuz onlar da spor olanlar :) Kışlıklarım bile topuklu:)

    YanıtlaSil
  2. Üzerinde rahat yürüyebiliyorsan ne güzel, ben pek beceremiyorum da ;)

    YanıtlaSil
  3. Aslında pek seçmem / yerine ve ruh halime göre takılırım :))
    Fakat genelde spor ayakkabı ve babet tercih ederim.

    YanıtlaSil
  4. Yüksek topuklar tam benlik.Sadece hamilelik döneminde giyememiştim minik kelebeğim dünyaya geldi ayaklarımda topuklara kavuştu :)
    Okudumda beni de yansıtıyor eee boşuna sevmiyorum!

    YanıtlaSil
  5. Yüksek topuk giyen bayanların sayısı epeyce fazla.. ben hala babet arayışındayım ama ;)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)